Kalau nak tunggakan gaji, khatam Al-Quran dulu – Dato Vida

Kalau nak tunggakan gaji, khatam Al-Quran dulu – Dato Vida

Kalau nak tunggakan gaji, khatam Al-Quran dulu – Dato Vida

Kalau nak tunggakan gaji, khatam Al-Quran dulu – Dato Vida

Kalau nak tunggakan gaji, khatam Al-Quran dulu – Dato Vida

Khatam Al-Quran Jika Mahu Tunggakan Gaji – Vida


Penaja utama Kelantan, Datuk Dr Hasmiza Othman sedia mempertimbangkan untuk melelong sebentuk cincin kesayangannya bagi membantu Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) menyelesaikan masalah tunggakan gaji pemain pasukan tersebut.

Namun, Hasmiza atau lebih dikenali sebagai Dr Vida berkata, pertimbangan itu hanya akan dibuat dengan bersyarat iaitu sekurang-kurangnya lima pemain Pamoga Qu Puteh The Red Warriors (PQPTRW) perlu mengkhatam al-Quran.

“Saya ada bergurau tempoh hari mungkin saya akan lelong satu cincin saya untuk bayar tunggakan (pemain) dengan syarat lima orang (pemain) kena khatam al-Quran sekali atau lebih.

“Saya akan ambil kira kesungguhan pemain. Anda mahu tunggakan gaji diselesaikan, jadi anda perlu ikut apa yang saya mahukan ini (khatam al-Quran),” katanya dalam satu temu bual bersama mStar Online baru-baru ini.

Usahawan kosmetik terkemuka negara itu berkata, pertimbangan tersebut hanya membabitkan tunggakan gaji pemain yang masih kekal bersama PQPTRW musim ini.

“Ia hanya untuk tunggakan gaji pemain sekarang. Buat masa ini, tunggakan tersebut dibayar secara berjadual,” katanya.

Pada masa sama, Dr Vida mendedahkan semua pemain Kelantan yang beragama Islam diwajibkan untuk membaca al-Quran setiap petang sebelum memulakan sesi latihan.

Beliau berkata sesi tersebut merupakan salah satu prosedur operasi standard (SOP) yang perlu dipatuhi pemain PQPTRW bermula pada April ini.

“Pemain tak boleh ponteng. Saya dah maklumkan kepada pemain sekurang-kurangnya satu jam kena khatam al-Quran. Saya akan cari guru mengajar al-Quran untuk mereka,” katanya.

Menurut Dr Vida, beliau mahu menekankan aspek kesukanan dan kerohanian di dalam pasukan ini agar pemain memperoleh ketegangan jiwa ketika bermain bola.

Malah, beliau juga berharap semua pemain PQPTRW akan menjadi contoh terbaik kepada generasi muda di luar sana.

“Pemain PQPTRW bukan sahaja pandai bermain bola tetapi mereka turut akan dilengkapi nilai kerohanian. Saya cuba bawa ibadah ke dalam sukan agar apa yg kita impikan musim ini mendapat keredaan dan keberkatan-Nya,” kata Dr Vida.



Sumber: Mstar





BACA ARTIKEL PENUH DI SINI DAN DI SINI

Post a Comment

Previous Post Next Post