SUKA Bila Dpt Housemate Berpurdah. Tp Lepas Lama Kenal Aku TERKEJUT Bila Tau Rupa2nya….

SUKA Bila Dpt Housemate Berpurdah. Tp Lepas Lama Kenal Aku TERKEJUT Bila Tau Rupa2nya….

Saya harap admin approve post ini. Nama saya Sara. Saya nak cerita sedikit pasal perempuan bertuduh labuh. Saya suka ten#gok orang bertudung labuh, nampak ayu dan sopan.

SUKA Bila Dpt Housemate Berpurdah. Tp Lepas Lama Kenal Aku TERKEJUT Bila Tau Rupa2nya….
SUKA Bila Dpt Housemate Berpurdah. Tp Lepas Lama Kenal Aku TERKEJUT Bila Tau Rupa2nya….

Sejuk mata memandang. Tambahan lagi kalau yang pakai yang tutup muka tu (Tak tahu orang panggil apa) rasa macam wow. Idk how to describe this feeling. Hehe

ARTIKEL MENARIK: Yang Suami Orang Pun Saya Rasa...Yang Bujang Pun Saya Rasa...Pendek Kata Semua Orang Pernah Rasa Saya...

loading...

Dulu saya free hair. Bila masuk U saya dapat sebilik dengan seseorang ni. Budak sekolah agama. First time saya te#ngok dia, saya rasa semakin teruja nak berkenalan dengan dia sebab saya suka orang yang pakai tudung labuh. Family dia pun nampak baik and friendly.

Saya banyak bertanyakan tentang hal² agama dekat dia sebab saya tak ada langsung basic agama. Saya tak pandai mengaji, tak pandai solat. Dia b#anyak membimbing dan beri tunjuk ajar kepada saya. Dia ajar saya cara nak pakai tudung. Saya teringin sangat nak baca quran but still lagi dalam proses mengenal huruf jawi. Hehe, I guess i’ll start with iqra first.

2 sem saya dengan dia. Saya sayang dia sangat², sebab dia banyak mengajar saya tentang agama. Tapi tak lama lepas tu dia berhenti, masalah kesihatan. Rasa sedih sangat sebab saya rapat sangat dengan dia. Pergi kemana sahaja mesti dengan dia.

Next s#em, saya dah tak duduk di asrama. Saya duduk di luar, rum#ah sewa. Saya dapat serumah dengan beberapa budak yang bertudung labuh jugak and diorang pakai yang tutup muka tu sekali. Saya rasa happy sangat. But they’re not like what i expected.

Mula² diorang okay, selepas dah beberapa bulan macam tu, diorang berubah. They totally changed! Diorang kerap keluar malam, pulang jam 2-3 pagi. Keluar dengan lelaki, masing² pergi dating dengan boyfriend. Penampilan berubah 100%, Tudung singkat, tak pakai stokin. And one of them, keluar tak pakai tudung. Free hair. Saya sangat terkejut. I didn’t expect something like this.

Saya tanya dia, kenapa ta#k pakai tudung? Dia jawab dia dah penat jadi baik. Selama ni sentiasa pak#ai pakaian yang tertutup. Dia nak bebas. Saya tak tahu nak cakap apa. Saya tak begitu pandai bab agama, so I have no right to say so.

But I’m truly disappointed. Saya rasa kecewa sangat, kenapa dia jadi macam tu sedangkan saya pulak cuba untuk berubah and belajar tentang agama. Saya rasa dia ada kelebihan untuk menjadi seseorang yang lebih baik kerana dia lebih tahu bab agama berbanding saya. While me, I know nothing.

Bertuah sangat orang yang tahu bab² agama ni. Saya rasa jea#lous sangat. Anda semua tahu solat, baca quran dari kecil lagi. Tapi saya baru nak belajar. Selama saya hidup, sebagai seorang islam, tak pernah solat, pu#asa, sekarang baru saya tahu semua benda tu. Rasa sangat rugi.

Saya anak tunggal, mak dan ayah saya steward and stewardess. Sebulan hanya 2-3 kali ada di rumah.

Diorang tak selalu ada di rumah. Saya tak pernah diajar mengaji, baca quran, solat, dan sebagai nya. Jadi hidup saya selalu rasa kosong. Sehingga #saya cuba untuk kenal apa itu islam. Jiwa saya lebih tenang. Sekarang, saya dah bertudung tapi belum labuh. Tak tahu nak beli dekat mana tudung labu#h. Hehe Saya harap semua dapat doa kan saya agar saya istiqomah dan dapat membaca quran. Saya minta maaf kalau bahasa melayu saya pelik. Hehe Peace. Kredit:- sara via IIUM.

ARTIKEL MENARIK:
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post