'Saya Dipukul Dan Dipaksa Cium Kasut Ketua Mereka' - Padah Muat Naik Status Terlebih Lancang Lelaki Ini Akhirnya Kena Belasah

'Saya Dipukul Dan Dipaksa Cium Kasut Ketua Mereka' - Padah Muat Naik Status Terlebih Lancang Lelaki Ini Akhirnya Kena Belasah

'Saya Dipukul Dan Dipaksa Cium Kasut Ketua Mereka' - Padah Muat Naik Status Terlebih Lancang Lelaki Ini Akhirnya Kena Belasah

'Saya Dipukul Dan Dipaksa Cium Kasut Ketua Mereka' - Padah Muat Naik Status Terlebih Lancang Lelaki Ini Akhirnya Kena Belasah
'Saya Dipukul Dan Dipaksa Cium Kasut Ketua Mereka' - Padah Muat Naik Status Terlebih Lancang Lelaki Ini Akhirnya Kena Belasah


Rasanya dah jadi macam satu kebiasaan apabila orang ramai membuat hukuman sendiri seperti negara ini tiada undang-undang.

ARTIKEL MENARIK:'Bila Bisnes Jadi Viral Ada Saja Yang Busuk Hati Dan Khianat'

loading...
Walaupun orang yang dibelasah itu melakukan kesalahan hendaklah diserahkan kepada pihak berkuasa.

Inilah yang berlaku di Labuan semalam apabila seorang lelaki James Hunt telah dibelasah beberapa individu dalam keadaan tanpa seurat benang di tepi jalan. Mangsa mendakwa dirinya dikejar dari Sekolah St. Anna dalam keadaan bogel sehingga dijatuhkan di depan Temple Sing.

Namun apa yang berlaku kepada James Hunt mungkin ada sebabnya. Ini kerana berdasarkan status di dalam Facebooknya sendiri banyak kenyataan yang agak kurang menyenangkan mengenai agama Islam dan turut mendakwa Perdana Menteri Malaysia sebagai seorang penyamun, perompak dan penipu.


James menafikan dakwaan netizen dan meminta sesiapa yang menuduh beliau untuk menunjukkan bukti bahawa dia telah berbuat demikian dan dia juga bersedia untuk disaman di Mahkamah Sivil.

"Saya dikejar dari sekolah dalam keadaan bogel, dipukul menggunakan kayu golf (besi) dan dipaksa meminta maaf dengan mencium kasut ketua mereka,"

"Mereka telah memukul saya tanpa belas kasihan hanya kerana saya menegur dan menviralkan permasalahan yang berlaku di Labuan,"

"Tunjuk bukti kalau saya mainkan agama dan saman saya di Mahkamah Sivil. Melainkan kritikan saya telah disalahertikan dan dijadikan isu,"

Bagi segelintir netizen, mereka berpendapat James memang layak dipukul kerana status Facebooknya sebelum ini dengan lancang mengaitkan agama Islam sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati orang ramai. Dibawah adalah status penuh yang dimuat naik oleh James Hunt. Terpulang kepada anda untuk dinilaikan sendiri.


Kaki Share
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post