Isu Serangan Pengganas Barcelona: Bekas Pemain Man United Ini Cerita Apa Yang Beliau Fikir Tentang Islam

Isu Serangan Pengganas Barcelona: Bekas Pemain Man United Ini Cerita Apa Yang Beliau Fikir Tentang Islam

Isu Serangan Pengganas Barcelona: Bekas Pemain Man United Ini Cerita Apa Yang Beliau Fikir Tentang Islam

Isu Serangan Pengganas Barcelona: Bekas Pemain Man United Ini Cerita Apa Yang Beliau Fikir Tentang Islam
Isu Serangan Pengganas Barcelona: Bekas Pemain Man United Ini Cerita Apa Yang Beliau Fikir Tentang Islam

Pemain bola sepak Perancis, Patrice Evra telah memuat naik sebuah video di akaun Instagramnya sebagai tindak balas terhadap serangan pengganas Barcelona dengan menyeru orang untuk menghentikan pembunuhan terhadap orang yang tidak bersalah.

ARTIKEL MENARIK: Nasihat Erdogan Isu Bendera Indonesia Terbalik Buat Semua Umat Islam Dirantau Ini Terpaku

loading...


Dalam video itu beliau memberitahu orang ramai supaya tidak menyalahkan Islam dan umat Islam kerana tindakan atau keganasan yang dilakukan terhadap orang awam yang tidak bersalah dan menggambarkan Islam sebagai ‘agama yang indah’.


(Foto: ilmfeed.com)
“Saya tahu apa yang mahu dikatakan orang sekarang – ia adalah Islam, ia adalah orang Islam – anda tidak tahu apa-apa mengenai agama ini, ia adalah satu agama yang indah.”

Tonton Video:

A post shared by IlmFeed (@ilmfeed) on Aug 21, 2017 at 4:52pm PDT
Dalam posting selepas itu, Patrice berkata beliau dibesarkan sebagai seorang Katolik tetapi belajar tentang Islam dan membaca Al-Qur’an:

“Saya hanya ingin mengatakan pandangan saya mengenai apa yang berlaku pada masa ini dan tentang agama.

Saya bercakap 6 bahasa, saya telah dibesarkan sebagai katolik tetapi saya juga ingin belajar tentang setiap agama seperti saya ingin belajar banyak bahasa. Saya belajar tentang Islam pada masa ini dan saya membaca Al-Quran.

Semakin saya membesar semakin saya bertanya kepada diri sendiri, saya percaya kepada Tuhan saya percaya kepada Musa, jadi mengapa pula saya tidak boleh mempercayai Nabi Muhammad.

Sesetengah orang menggunakan agama untuk mengadakan perang atau membunuh orang yang tidak bersalah di seluruh dunia.

Sesetengah orang dimanipulasi dengan pandangan yang menyimpang dari agama, sesetengah pemimpin, beberapa media ingin mencipta kebencian terhadap agama tertentu.

Jadi apa yang saya ingin katakan adalah, sebelum anda menilai seseorang atau menilai agama, belajar mengenainya.

Saya katakan sekali lagi Islam adalah agama yang indah ia tentang keamanan, ia mengenai membantu satu sama lain.

Kita perlu berhenti membaca (berita) media. Tuhan tidak menciptakan kita untuk membunuh orang yang tidak bersalah.

Hormati setiap agama dan jika anda takut agama tertentu, daripada anda takut baik cuba untuk belajar mengenainya dan dengar sebelum anda membuat keputusan.

Saya tahu ini hanya pendapat saya, dan dunia ini memerlukan lebih banyak tindakan daripada perkataan bijak”

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post